Tryghed, barnets dannelse og fælleskab er nøgleord

Tryghed er et omdrejningspunkt

I Troldegården prioriterer vi nærvær og omsorg for dit barn meget højt.

Der er altid en plads på skødet, der er tid til trøst, når dit barn har brug for det.

Kun ved at børn oplever og mærker værdien tryghed i dagligdagen, vil dit barn selv kunne udøve omsorg over for andre.

Børnene spejler sig i de voksne og i hinanden.

Dannelse er et fundament

Dannelse handler i høj grad om at kunne begå sig i fællesskabet, blandt andre børn og voksne.

Miljøet i Troldegården er et sted, hvor dit barn ikke altid får svar, men skal tænke selv og reflekterer.

Dannelse og læring handler om at udsætte egne behov og samtidig være udholdende når barnet sætter sig nogle mål.

Voksne der er tæt på dit barn, som følger de mentale sprækker, taler og reflekterer med barnet, om det der rører sig.

Fællesskab er  grundlæggende  for trivsel

Vores fokus i Troldegården er lagt på børnenes fællesskab.
Relationer med andre børn og voksne, er grundlæggende for at dit barn udvikler sig til at begå sig i det store samfund, barnet vil møde efter børnehavetiden.

Fællesskab er blandt andet at lære at vente på tur, aflæse hvordan min med/modspiller har det, være en del af et fællesskab med alt det indebærer og mærke hvordan det føles at få et ja eller et nej.